Bilantul Asociatiei Litoral – Delta Dunării pentru anul 2015

Bilantul activității Asociației Litoral-Delta Dunării pentru anul 2015 și perspectivele pentru anul viitor.
Pe scurt:
Asociatia Litoral – Delta Dunarii s-a bucurat de un buget semnificativ din taxa de promovare colectată de Primăria Constanța, cheltuind aproape 199.000 de euro pe evenimentele inserate în calendarul de activități al ALDD;
– Pentru 2016 Aeroportul International Mihail Kogalniceanu Constanta în colaborare cu ALDD are în vedere deschiderea de noi rute aeriene către destinații apreciate de către turiștii români, dar ținând cont și de interesul partenerilor străini pentru stațiunile de pe litoralul românesc;
– Rusia va fi o posibilă țară interesată de stațiunile litoralului românesc, în contextul deteriorării relațiilor cu Egipt și mai nou, Turcia;
– Tarom nu sprijină dezvoltarea turismului de la malul Mării Negre, nefiind interesați de un dialog pentru deschiderea de noi rute aeriene;
– Au fost prezentate Târgurile unde ALDD a participat cu sumele alocate pentru acestea, bani proveniți exclusiv din taxa de promovare a stațiunii Mamaia și a Satului de Vacanță;
– În actualul context unde de la 1 ianuarie 2016 nici o primărie din România nu va mai beneficia de un leu din taxa hotelieră datorită desfințării ei din noul Cod Fiscal, taxa de promovare reprezintă SINGURA alternativă pentru promovarea destinațiilor locale, iar dezinteresul anumitor consilieri (din Mangalia, de exemplu) nu va face altceva decât să îngroape la propriu turismul local;

DSC_3347
– Au fost amintií ambasadorii litoralului românesc și serviciul pe care ei îl fac promovării turismului românesc și s-a discutat despre Campionatul de Bob si Skeleton din septembrie anul viitor, unde vor fi peste 600 de sportivi și oficiali din 40 de țări dar și despre Smart Driving Series, concept unic în România inclus în Campionatul de automobilism, cu o mașină personalizată Mamaia Style;
– Programul City Break la Constanța cu prețuri de 210 lei pentru 2 nopți la un hotel de 4 stele;

DSC_3442
– Delta Dunării se poate mândri cu o creștere de aproape 30% a numărului de turiști față de anul precedent, însă se simte nevoia unei promovări externe, ca destinație exclusivă.
Pe larg se poate povesti foarte mult despre această conferință de presă. Ceea ce am apreciat este transparența de care au dat dovadă cei din ALDD pentru prezentarea programelor și a cheltuielilor aferente. În general când vine vorba despre bani, multe ONG-uri, Asociații, Federații, entități care gestionează bănuți sunt zgârcite la detalii. Felicitări, Asociatia Litoral-Delta Dunării pentru activitate și transparentă!

Declaratie Corina Martin, Presedinte Asociatia Litoral – Delta Dunarii: „Asociaţia Litoral – Delta Dunării este liderul organizaţiilor private de promovare din România, deţine o strategie proprie pentru promovarea destinaţiei şi în special pentru Mamaia, organizează şi susţine evenimente în staţiune, conferinţe şi evenimente proprii de prezentare internaţionale, încheie parteneriate cu companii aeriene, lucrează direct cu ambasadele, consulatele şi birourile de turism ale României din străinătate, realizează propriile campanii de promovare media în ţările pieţelor ţintă, încheie protocoale cu organizaţii, federaţii sportive, instituţii publice (ISU, Jandarmeria, Inspectoratul Şcolar Judeţean), administrează  singură un buget de promovare ca autoritate contractantă (similar autorităţilor publice) şi a devenit un model preluat la constituirea altor asociaţii de promovare şi dezvoltare a turismului din România.

În condiţiile în care noul Cod Fiscal a desfiinţat taxa hotelieră şi având în vedere că Autoritatea Naţională pentru Turism a epuizat banii atraşi din fonduri europene, introducerea unei Taxe de promovare rămâne singura soluţie pentru ca destinaţiile turistice să îşi constituie bugete de promovare care să fie colectate de primării şi date spre administrare asociaţiilor de promovare şi dezvoltare a turismului locale şi regionale din care şi primăriile trebuie să facă parte.

In acest context se dovedeşte eficienţa introducerii taxei de promovare a staţiunii Mamaia şi tocmai de aceea modelul nostru a fost preluat şi implementat de Primăriile Oradea şi Bucureşti.

In continuare suntem cea mai puternică organizaţie din turismul românesc în parteneriat public-privat şi continuăm să milităm pentru înfiinţarea Organizaţiei Române de Turism, după modelul asociaţiei noastre.”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.